Monday, August 24, 2009

kenangan yang paling indah sepanjang hidup..



ho0o0o...da lme xedit blog..xde mse la...skang ni makin bz...neway, baru lepas cuti mid sem...fuh,.memang aku cuti btol2 la...langsung xpegang buku..njoy je sepanjang minggu tu,,,ni nk bls dendam sebab a week b4 cuti ade 2,3 test + esemen + labwork...


nak di jadikan cerite...ari ahad lepas ( 16-8-09), buat pertama kalinye aku men paintball..huk3..cuak gle mse mule2 masok dlm tempat battle tu,,,maen punye maen...aku dpt jgak souvenir paintball...gedebik...kene tembak kat peha..adoiiiii!!!!saketnye yang amat..smpai lebam + biru...*&^% btol budak yg tembak aku tuh...hampir nak nges aku..1st tyme maen la katekan...atleast aku berjaye gak tembak 2,3 org...hahaha...n overall team aku dpt nom 4..ok la tu kan..sbb team kau yg organise game nih..kire tuan rumah r...


abes je petang tu,,aku trus berkemas2 utk pegi pulau redang mlmnyer...hohoho...xsbrnyer....org kate pulau tu cantik sgt...urmmm btol ker???di sebabkan terlalu penat, aku tertido sekejap smpai malam...fuhhhh...


mlm nyer sblom bertolak, perut aku lapar plak...mane nak carik makan..dm xbukak..cafe pon sumer tutup...huhuhu...terpakse la ak makan megi jer ditemani kekasih hati ku,,,hehehe...


lebih kurg jam 10.30 mlm,kitorg beramai2 jalan kaki smpai depan dtc...akhirnye,bus costal Um pon smpai...kitorg bertolak ke terengganu tepat jam 12.30...ape lg,pastu sumer org tdo dlm bus...grrr...sejuknyer tuhan je taw..nasib bek ak bwk selimut...atlis dpt la aku tdo nyenyak sket..


kitorg smpai kat jeti merang dlm jam 9 lebih...muke sumer org xyah ckp la tyme tu,,ngn bangon tdo nyer...ngn xmandi nyer dri smlm..hahaha...nasib bek ak stil wangi..cewahhhh...utk ke pulau redang,kitorg kene naek speedboat,,woho0o~~~best sgt bot tu..laju...dlm 30 minit,akhirnye aku berjaye menjejakkan kaki ke pulau redang..


masya allah~~~aku btol2 mengagumi keajaiban dan kejadian tuhan..air pantai tu sgt


jernih...mcm biru kristal...bleh nampak ikan2 dlm tu..seyes
..xtipu..aku nampak muke dak2 ni sumer hepi jer...


pas lunch, kitorg sumer g snorkeling...hahaha,,tyme ni la sgt kelakar...1st tyme ak snorkelg..da la xreti berenang...muahaha...ape lg...ak ikot je mr azam...mule2 tu,syok je dpt tgk ikan2 dlm air...sedar2 jer kitorg da hanyut jauh dari bdak2 len...huhu..cuak sgt tyme tuh..sbb air pasang kuat...ak da nak nges tyme tuh..hampir sejam dok berenang nak ke bot tp xsampai1 gak..ak give up akhirnyer...nasib bek ade sorg botman nih tolong kitorg...ak ngn azam org yg las skali naik atas bot..hahaha...ble ngt balik rase cm klakar gler..takot punye pasal..sampai kaki aku terpijak coral tajam n darah2..huhu...fuhhh...penat jgak snorkeling ni ehh...abes tgn ngn muke burn..even da pakai sunblock b4 tuh... :D


No comments:

Post a Comment